27 april 2012

Det är mycket nu...

Längesen nu och mycket har hänt..
Vi har fått reda på att min förskola ska rivas.. Det ska byggas en helt ny förskola och vi ska under tiden dela lokaler och personal med en annan förskola. I 2 olika lokaler dessutom, nya arbetslag och barnen ska vara åldersindelade. Det var mycket att ta in..många tankar när vi fick redan på vad som var på väg att hända.
Vi har nu fått reda på hur saker ska se ut och nu känner jag bara näää nu vill jag inte mer! Jag har hela tiden känt mig possitiv och tänkt att det blir säkert bra och att tiden skulle säkert gå snabbt ( 2 år ).
Meeen... igår hade vi personalkonfferans... Vi fick se på våra lokaler och det var då ångesten börja smyga fram :( vi fick även träffa vår blivande kollega som är från den andra förskolan. Jag hade turen att behålla min kära kollega så det kändes väldigt tryggt. Men att vi ska vara i sådana lokaler och dessutom med låga möbler..mamma mia!! Jag vill verkligen inte mer nu!!! Och som om det inte var nog så ska vi vara tillsammans alla på denna förskolan och alla delar alla rummen ( mer eller mindre ), vi äter i en "matsal" i skift :( barnen sitter på små stolar och vi på en "rullepall" ena matturen är klockan 11 och nästa kl 11.30. Hur i hela fridens namn ska dessa pluttisar hinna äta så snabbt och inte nog med det hur ska vi personal hinna städa efter oss med????? Men droppen blir väl att vi ska ha sk schema på rummen... snart så blir det schema på vem som ska gå på toa kl 10.30..suck. Känns så himla hopplöst alltihopa. Hur ska jag göra för att inte fastna i detta träsk??? Vill jag jobba med detta resten av mitt liv?? Vad ska jag då jobba med?? Tankarna är många och jag känner mig så förvirrad...hur kommer detta sluta...
Jag trodde att jag hade slutat att må dåligt av att gå till jobbet...ska man behöva må dåligt igen. Tror jag har blivit en aning bortskämd att att jobba så himla nära mitt hem med..känner nu att jag inte orkar pendla och tidiga mornar är ju inte så bra för mig...Gud vad det snurrar i mitt lilla huvud.Hade väl kunnat söka annat med inom vad ska man leta annan barnskötar tjänst eller söka sig till ett nytt äventyr???
Jag trivdes när jag jobbade i centrum, har tänkt en del på det. Jag minns tillbaka hur man kunde prata med föräldrarna, deras intressen för barnen och vad som gjordes under dagen. Men framförallt deras uppskattning! Det är något som jag knappt har sett de senaste 9 åren... Ska man söka sig tillbaka till centrum?? Tror jag blir helt galen av alla frågor som snurrar runt!!!
Det blir garanterat ett dubbelt pass på gymmet imorrn! Japps jag har kommit igång med träningen ordentligt :) När jag är barnledig tränar jag minst 5 ggr :) grymt skönt dans blandat med combat och lite löppning/powerwalk. Jag sa till mig själv att jag skulle springa ett lopp men känner mig inte tillräckligt iform för det och jag vill inte känna mig stressad inör det så därför lägger jag ner det. Hade faktiskt tänkt mig att när det blir tillräckligt varmt så kan jag bege mig ut på en powerwalk när jag även har barnen så får jag in träningen då med, jag hoppas bara att det blir så med.... Jag trivs som sagt inte me mig själv..inget ovanligt men jag har lovat mig själv att jag inte ska joja mer nu. Nog får vara nog!!! Och apropå det så är det dax att gå ner och hämta upp dem nytvättade träningskläderna :) imorrn är det dax för både lite sh´bam och löpbandet inköp att träningskläder får det nog också bli behövs lixom mer än 1 par byxor för 5 dagars träning (minst).

ha det gott därute så får vi se om man får lite sömn utan att drömma om dem snurrande frågorna...

tjingeling!!

Inga kommentarer: