23 oktober 2008

OJOJOJ...

Gud vilken personal konferans vi hade igår!
igår fick vi nämligen redan på att vår chef ska skaka "kakburken"
dvs att det blir nya arbetslag på alla fyra avdelningarna.
vår chef anser att förskolan e inte hel utan vi e bara 4 avdelningar som råkar dela samma namn.
det var väldigt blandade meningar om detta,en del arga och en del bara skrattade.
jag kan då avslöja att jag inte alls blev förvånad, alltså så skrattade jag...

egentligen förstår jag inte varför vissa e så himla negativa.
viss det kommer kännas konstigt att ev byta avdelning.
det e bestämt att 2 stycken personal stannar kvar på avdelningen och 2 får byta
inget e klart än om vem,vilken avdelning..
en aning pirrigt, men samtidigt kan jag tycka det blir som en utmaning.
klart att alla har sina faror om vem man inte vill jobba med.
men efter att han pratat med oss alla så tror jag att han får se en blick av oss.
det behöver faktiskt inte vara något dåligt av allt detta.
och definitivt så lär inte någon protest lista hjälpa eller annat.han gjorde klart för sig att detta kommer i kraft efter jul.

det e väldigt bra att vi får en så kallad förvarning och inte bara PANG.
man visa spekulationer om vem som hamnar var,även fskl skulle ev flytta.
det sägs att man ska rotera ett arbetslag vart 5:te år så för visa e det dags,andra inte och för visa e det definitivt dags att flytta på sig. OJOJO vilket år det kommer bli...
och vilka tuffa månader det kommer bli,tankarna kring detta kommer ju inte försvinna.hoppas att man får åtminstånde veta innan julledigheten.

fortsättning följer......

Inga kommentarer: