01 januari 2009

det gångna året 2008

tänker "härma" min kära väninna och summera det gångna året.

det har varit ett väldigt om tumlat år,mycket känslomässigt år.

JANUARI
året började med en massa kärleksbekymmer, ingen direkt bra start på det nya året.
trodde att det skulle fungera, men tydligen så rostar gammal kärlek iallafall.

FEBRUARI
papperna kom för "inskrivning" till skolan till philip
pust ..... så mycket känslor min påg ska börja i skolan..skrämmande
stora diskussioner som till slut slutade bra.

MARS
philip fyller 6 år...skit var tar tiden vägen
en ullareds tur med personalklubben blev det oxå..som blev alldeles för dyr

APRIL
syrran fyller 21år
barnen fick en till kusin, lilla Elvira (som dessutom råkades föddas ända borta i Helsingborg)

MAJ
sjukskriven till 50%, för mycket klydd på jobbet b.l.a
elias 3 år...skit tid vad e det!!
philip och jag hälsar på i skolan,lunch och även en rundtur (även då hans dåvarande förskola med dess pedagog)
min tanke då:
skit detta e verklighet...skit..
allt klart inför renovering av badrummet

JUNI
de börjar med badrummet
philip fick sina efterlängtande vattenkoppor
och så klart en vecka senare fick elias det me. blev långledigt för mig dock.
lagom efter midsommar är badrummet färdigt =) , dock väldigt försenat

JULI
min kära lilla syster flyttar hemifrån
philips reaktion av seperationen kommer(trots att det har gått 1,5år)
jätteledsen, gjorde så ont i mig att se honom så ledsen.han ville att jag skulle bo i oxie tillsammans med Patrik när barnen var där och Patrik skulle bo hos mig när barnen var hos mig... :s

AUGUSTI
philip börjar i skolan

SEPTEMBER
philip börjar på simskola
jag fyller år och inte nog med det får jag DET samtal som en förälder inte vill ha...
Annika ringer mig på mobilen och säger att hon e i ambulansen med elias.
SKIT var det ända jag tänkte, fast jag var så chockad så jag fattade inte riktigt från början.inte förrän jag stod och väntade på taxin.
elias fick en feberkramp hemma i oxie och därför åkte de in me ambulansen.allt var så oklart.men väl inne på akuten förklarade dem att om man inte har feber och så helt plötsligt stiger den till 39 grader då hänger inte hjärnan me. vi fick stanna över.
min kära syster lämnade sitt jobb och kom snabbt till sjukhuset(mamma var i polen)

OKTOBER
halloween fest hos tindra ute i blentarp (Patrik körde oss/följde me,uppskattade jag väldigt mycket),
spökrunda i skogen, väldigt spökligt för barnen och minst lika mycket för oss vuxna hihii skit vad det e mörkt i skogen
var även och tittade på ladies night med Malin och hennes väninnor(reserv biljett)

NOVEMBER
en väldigt lugn och trött månad

DECEMBER
stressad julhandel, var ovanligt sen med julklappar så det blev väldigt stressad.
det var första julhelgen utan barnen vilket var rena katastroffen för mig rent känslomässigt.vilket resulterade i att jag förstörde helgen.jag bara grät och grät. usch inget kul..
nyår blev dock bättre eftersom jag hade barnen, en lugn och mysig kväll med mamma,pappa och mia. väldigt trevligt och barnen hade jätte kul med sin morfar

gott nytt 2009

jag hoppas att det blir ett bättre år för mig,det kan jag verkligen behöva.
vet inte hur mycket jag klarar mera.
mina barn däremot ska bli storebröder i vår (nej det e inte jag som e gravid)

i år har jag ett nyårslöfte!
börja träna , damma av orbiktrecen och äta rätt.
har gått upp i vikt (alldeles för mycket), det e dax att stärka min självkänsla
så att man kan börja leva igen!!!


god fortsättning

magdies

Inga kommentarer: