24 december 2008

är det en god jul????

det har varit en väldigt känslofull dag idag..
i år är det första julenhelgen som jag inte har barnen.
vi firade jul igår med barnen, precis som vi brukar göra på julafton bara att vi fick ta det dagen innan. ( vi skiftas varannat år-jag och barnens pappa)
så idag gick jag och tänkte lite extra på barnen efter de blivit hämtade, men det kändes ändå rätt ok.
men när det väl visades Kalle anka, då så började känslorna snurra.
sen rätt var det var så bara sprack det alla känslorna bara kom och alla tårar.

detta var helt klart världens sämsta julafton och inte nog med det så förstörde jag denna egentligen underbara och mysiga dag.
förlåt...

igår så gick allt som klaffat...(i år firade vi hos syrran)
vi åt julbord, vi väntade på tomten och philip höll på att bli helt tokig av all nyfikenhet,(det låg många klappar under granen) men den som väntar på något gott väntar ju aldrig för länge ;)
klapparna var en stor hit.och det var ju tur det för det blir ju bara svårare och svårare att handla ju äldre dem blir.
barnen sov hos syrran medans jag sov hos mamma.
varsin julklapp sparade vi till just julafton..även den uppskattad.
sen kom deras pappa runt lunch.

saknar er så och längtan e extra stor nu under julhelgen
mamma älskar er jätte mycket
puss och kram

magdies

hoppas ni alla fick en bättre julafton än vad min var,
GOD JUL

Inga kommentarer: