18 december 2011

6 days 2 goo :)

I fredags möte jag upp min bästaste :) Det var dags att sätta sig ner och planera in det sista av nyårs menyn. Vi fixade till världens bästa pizzor och min väldigt omtyckta pizzasallad :)
När magen var nöjd och köket var undanrört så kunde hjärnorna arbeta :) 
Menyn är nu helt klarställd wiiiii det kommer bli sååå himla bra.
Min uppgift är att fixa efterrätten och 2 andra smårätter. Ska bli spännande..jag ska baka något helt nytt, aldrig gjort denna typ av efterrätter. Så nu gäller det att inte misslyckas. Men det bästa av allt är ju så klart att man kan göra dem innan..PERFEKT! :) we like
Mycket snack blev det men vi fick allt klarställt också inte illa när det gäller oss haha

Så då tänkte jag på lördagen att jag skulle försöka att ge mig på att bygga ett pepparkakshus. För några år sen gick det nämligen inte så himla bra.delarna gick i sönder ( när vi klistrade ihop dem) och jag tappade tålamodet men detta år tänkte jag nä nuuu ska jag klara det.
Vi hade hur trevligt som helst. Min kära Cissi kom och helt plötsligt blev det en tävling mellan mig o Elias o Phille o Cissi..hihii Jenny kom och hon fick äran till att vara domare ;) Philip och Cissi hade ett himla fint samarbete och blev vinnarna :)  Barnen var hur nöjda som helst, dem ville äta det idag haha
Efteråt när vi var färdiga var vi alla eningaa om hur kul detta var :) så till nästa år ska vi ha en lite mer planerad husbygge med eller utan barn. ( undrar om vi kommer ihåg det tills då haha)
Det var mysig och barnen var hur nöjda som helst.
Egentligen hade jag bestämt att vi skulle göra pepparkaksmuffins också men..så vi fick göra det idag istället :)
Ännu mera kreativitet :) älskar att baka :)

Det blev en väldigt händelserik helg med goa besök :)

trevlig fjärde advent...6 days 2 goo 










         

god jul =)
















Inga kommentarer: