10 december 2011

lucia vecka....

Julen närmar sig med STORA steg...  klapparna e så gott som klara, känns så himla skönt.  Hur mysig det än e med att förbereda julen o dess tillbehör så vill jag nu bara vara ledig men men.

Det väntas en full vecka...
Tisdag väntar lucia.Vilket innebär en lång dag. ( jaja man får åtminstånde litta komptimmar, behövs ju alltid ) 
Onsdag ska min älskade Bubbi ha lite jul uppträde på skolan :) hoppas jag kan hålla igen tårarna...( vilket jag säkert inte kommer klara av)
Torsdag ska vi på "julbord" eller vad vi ska kalla det... denna kvinna ska få äta hamburgare ( eftersom det var jultalrik och en massa fisk..bläää)
Hur mycket jag än försöker finner jag inget possitivt med vår chef.
Stämningen inför denna kväll e inte på topp kan jag säga. Kom igen!! En torsdag..Bjärred ... måste jag säga mer...?
Och inte häller får vi en förfrågan om vi vill äta julbord ( inte många alls som heller valt jultalriken) och inte heller frågar hon om det e ok att det e en sådan bit ifrån Malmö! Utan hon bara bestämmer/ bokar och tar för givet att dem som brukar köra vill köra. ( vi ska samlas på förskolan kl 18)
Hade jag haft möjlighet till att strunta i detta hade jag lätt gjort det!! Men detta e ju istället för en personal konferans så det e obligatoriskt hmmm...
Låter jag bitter...? Bra för det e jag!!!
Fredag då ska det vara utvecklingssamtal för philip, vet inte hur jag ska lösa detta eftersom det e redan klockan 14 :( har inte tilläckligt me komp för att använda dem till detta och hur kul e det att "slösa" en semesterdag till nått sånt. "Tjänstledigt" e inte heller ett allternativ mmm vad ska man göra nu då. Jag försöker vara optimistisk och hoppas att man kan få en annan tid som e betydligt senare. Jag vill ju höra hur det går för min "Plutte" :)
Förra veckan var jag faktiskt på Elias utvecklingssamtal :) såååå stolt jag var!
Min kära Bubbi e en väldigt unik kille, vilket gjorde att man var lite pirrig men ändå inte. 
Men herregud! Allt hon sa var possitivt :) hon kunde inte komma på något negativt haha 
Han hade tom inga som helst problem med att prata inför klassen ( ojoj inget han fått av mig iaf) 
Jaa.. man gick därifrån hur stolt som helst! Gick o pussade på honom hela vägen hem från skolan haha           ( vilken jobbig mamma jag e haha)

Fullspäckad vecka...egentligen inte såå späckad Det e nog mest att jag känner mig irriterad inför de hära sk julbordet..Kan inte minnas sist jag kände så mycket negativitet mot ett julbord med mina kollegor..suck
Inte konstig att stämningen är så stel på jobb, kan det bli annat med en sådan chef som vi har...näää tror faktiskt inte det.. hmm jag lyckades visst återkomma till det "roliga" ämnet...sorry
Jaja snart e det ledighet sååå

god jul  på er alla! 

kramizar

Inga kommentarer: